Ben jij hoog gevoelig? Of denk je dat te zijn?

Ik leer je graag van alles

over deze mooie eigenschap van jou!

 

In de online training “Ontwikkel de kracht van Hoog Gevoeligheid met YOGA”

Deze training is heel compleet

En bestaat uit 6 verschillende modules. In elke module vind je:

Een persoonlijke OPDRACHT

1 of 2 luister MEDITATIES

Een YOGA VIDEO LES, die hoort bij het onderwerp van de module

Een uitgebreid E-BOOK met daarin allerlei info

En soms een extra video, of(adem) oefening, of muziek waar je naar kunt luisteren

Vraag jij jezelf af of je hoog gevoelig bent?

Doe de HSP -test hieronder en kijk maar eens of jij jezelf herkent in deze situaties? 

[

Ik word makkelijk beïnvloed door de stemming van anderen

[

Tijdens drukke dagen merk ik, dat ik er behoefte aan heb om mezelf terug te trekken op een plek waar ik ongestoord alleen kan zijn

[

Ik raak gemakkelijk overprikkeld door dingen als fel licht, sterke geuren of harde sirenes

[

Ik ben gevoelig voor de effecten van cafeïne

[

Ik ben me bewust van de subtiele signalen in mijn omgeving

[

Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie vermogen en/of op mijn humeur

[

Als mensen zich ergens niet prettig voelen, weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te veranderen

[

Ik ben nogal gevoelig voor pijn

[

Ik schrik gemakkelijk

[

Ik raak geïrriteerd als mensen proberen om mij teveel dingen tegelijk te laten doen

[

Ik heb een neus voor geuren, smaken, geluiden en vaak ook voor kunstwerken en geniet daarvan

[

Ik kijk liever niet naar gewelddadige films

Als je 5  of meer keer met ‘ja’ geantwoord hebt, is de kans groot dat je hoog gevoelig (HSP = hoog sensitief persoon) bent.

En is deze online cursus echt een super fijne investering in jezelf!

Deze vragenlijst is gebaseerd op de gevoeligheidstest van Elaine Aron en op een emotioneerbaarheidsschaal die is ontwikkeld door medewerkers van de Universiteit van Amsterdam. 

 

 

 

Ben je nieuwsgierig naar wie ik ben? 

En naar wat je allemaal kunt verwachten van deze online HSP training?

Bekijk dan deze VIDEO ♥

Module 1: HSP & jij

Je leert wat Hoog Sensitief zijn is, en hoe belangrijk het is genoeg aandacht te hebben voor jou.

Module 2:  Prikkels

 Je krijgt veel tips over wat te doen bij overprikkeling en hoe je dat voor kunt zijn. De yogales gaat in deze module over ‘onthechten’.

Module 3: Energie

Je vindt hier een extra aardende oefening. Het leerboek bevat veel info over jouw energie. En je doet een heerlijke restorative Yoga les.

Module 4: Intuïtie

Je kunt over jouw intuïtie lezen in het leerboek, bijvoorbeeld hoe intuïtie werkt in jouw brein. En je doet een fijne extra adem oefening, die zorgt voor een rustig hoofd.

Module 5: Liefde

Jouw hart en het energiepunt wat daarbij hoort, staan centraal in de Yoga les. En je geeft betekenis wat liefde is voor jou, in een rustige meditatie.

Module 6: Rust & Balans

Het is niet persé nodig om op 1 been te staan, om de balans in jezelf te vinden. En je vindt hier een fijne meditatie die gaat over de verandering in jou.

Kan jij ook een kamer binnen lopen

en voelen dat er iets niet klopt,

zonder dat er wat gezegd is?

Hoe zou het zijn als je dat gevoel, wat eigenlijk jouw intuïtie is, meer leert te gebruiken,

ook in andere situaties, waarbij jouw ‘voor-gevoel’ heel handig en fijn zou zijn?

Hoe fijn zou het zijn als jij:

jezelf leert beschermen & af te sluiten voor prikkels?

kunt luisteren naar jouw intuitie?

leert hoe je om kunt gaan met mensen en/of situaties, die te veel energie kosten

jouw hoog gevoeligheid ontwikkelt op een veilige manier, waar Yoga een onderdeel van is?

jouw grenzen kunt aangeven, en ook weet te bewaken?

Ja, ik wil het gratis E-book
'5 Mindfulness oefeningen bij hoog gevoeligheid"

Ben jij hoog sensitief of weet je dat eigenlijk niet helemaal zeker? Meld je aan en ontvang dit GRATIS e-book met 5 mindfulness tips, zodat je zelf kunt beoordelen of deze bij jou passen.

 

dit veld niet invullen s.v.p.

Herken je dit?

=

Voel jij jezelf ook uitgeput na een verjaardag, of een andere gebeurtenis waar veel mensen aanwezig zijn?

=

Weet jij soms gewoon zeker dat ‘iets zo is’, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet zou kunnen weten? Het is vaak nergens, rationeel gezien, op gebaseerd.

=

Heb jij soms het gevoel dat andere mensen jou compleet “leeg kunnen zuigen” qua energie? En heb je geen idee hoe dit komt, en wat je er tegen kunt doen om dat te voorkomen?

=

Vind jij yoga ook zo heerlijk om te doen, omdat je dan ongeremde aandacht & tijd aan jezelf kunt besteden? Of misschien ben je niet bekend met yoga, maar lijkt het je wel heel fijn.

=

Zou je ook graag wat vaker gewoon ‘NEE’ willen zeggen, omdat dat beter voor je voelt, maar je durft het nu niet omdat dat nou eenmaal geen gewenst antwoord is?

Wie ben ik? 

Ik vertel je graag iets meer over mezelf. Ik ben Samenta Scheepens, en heb 2 kinderen, jongens, een man en katten. En ik ben gek op allemaal! Verder geef ik yoga lessen, en dat doe ik in mijn hele fijne yogaschool in Maassluis, Sen Yoga. Ik ben eigenaresse van Sen Yoga, en verzorg hier dagelijks lessen, samen met nog een aantal leuke dames die een andere vorm van yoga doceren, dan dat ik zelf doe.  Ik geef les in verschillende soorten lessen, maar al mijn lessen hebben als doel, degene die de les volgt, uiteindelijk naar huis te laten gaan, met een ontspannen lichaam en een rustige geest. Even tijd voor jezelf dus. En ook deze training is zo gemaakt. Met liefde, en met als uitgangspunt, tijd en aandacht voor jou. Waardoor jij jezelf beter zal leren kennen, beter zal leren omgaan met in ieder geval 1 belangrijke eigenschap van jou, jouw hoog gevoeligheid. Waardoor je deze eigenschap echt (nog) meer gaat leren waarderen.

Ik ben zelf ook hoog sensitief. Ik weet eerlijk gezegd niet meer heel goed wanneer ik precies tot die ontdekking ben gekomen. Maar net zoals bij velen, las ik er over, en vielen ineens allerlei puzzel stukjes op hun plek. Ik zal je in de online training alles uitleggen over wat hoog gevoeligheid nu precies is, maar ik herken het bij mezelf, vooral aan het feit dat ik heel gevoelig ben op mijn oren. Vooral als ik moe of al overprikkeld ben. Doordat ik heel wat yoga opleidingen ben gaan doen, en hier ook lessen in ben gaan geven, heb ik veel over mezelf geleerd, ook over mijn hoog gevoeligheid. Daarnaast heb ik een opleiding ‘Coaching bij hsp’ afgerond bij het Civas en heb ik ontzettend veel boeken, onderzoeken en artikelen gelezen over hoog sensitiviteit. Alle kennis en ervaring die ik heb, deel ik nu dus graag met jou in deze training. Dit is echt een cadeau wat je geeft aan jezelf ♥

Droom jij er ook van ...

Meer tijd en aandacht voor jezelf?

Nee durven zeggen, als dat beter voor je voelt?

Elke dag een meditatie doen, zodat je goed in verbinding blijft met jezelf?

Altijd kunnen vertrouwen op jouw intuïtie?

Weten welke yoga oefening je kunt doen, bij een uitdaging die je ervaart?

Pakketten & Prijzen

ZILVER

125

N

Het complete online programma

N

Starten wanneer jij wilt

N

Toegang tot de besloten Facebook groep

GOUD

+ Yoga & Coachcall !

€ 295

N

Het complete online programma

N

Starten wanneer jij wilt

N

Toegang tot de besloten Facebook groep

N

Privé Yoga les van 1 uur

N

Persoonlijke coach-call van 1 uur

PLATINA

+ Complete

VIP-dag

550

N

Het complete online programma

N

Starten wanneer jij wilt

N

Toegang tot de besloten Facebook groep

N

VIP -dag 11.00u tot 15.00u

N

Privé Yoga les

N

Healthy Lunch

N

Wandel coach sessie

Tijdens mijn burn-out werd mij geadviseerd om yoga te gaan doen. Zo kon ik leren om mij beter te ontspannen en beter te ademen. Even helemaal terug naar mijzelf. Daarnaast is het ook erg goed voor mijn lichaam.

Al ruim 5 jaar volg ik yoga bij Samenta, de lessen zijn altijd goed voorbereid, hebben altijd een passend onderwerp en worden in een heerlijke, rustige ruimte gegeven. Door de rustige stem van Samenta merk ik dat ik nog meer kan ontspannen en mij goed kan laten begeleiden in de juiste houding.Het is voor mij echt even een moment voor mijzelf, ik kan volledig ontspannen en ik merk dat mijn lichaam er soepel door blijft.

Eugènie

Aanleiding voor mij om op Yoga te gaan was omdat ik me heel slecht kon ontspannen en heel veel last van mijn rug had. 10 jaar lang core stabiliteit oefeningen bij een fitness center gedaan, maar dat hielp niets. Het heeft een aantal jaar geduurd voor ik me er over heen had gezet om als man tussen de de vrouwen te gaan liggen bij de yoga. Toen ik eindelijk begon met Yoga ging het zienderogen beter met mijn rug!
De yoga lessen bij Sen Yoga zijn echt geweldig. Door de stem van Samenta en de meditaties, kom ik echt volledig tot rust en tot mezelf. Ik krijg het gevoel dat alles goed is. Dat je alles kan loslaten en niet alert hoeft te zijn. Volledige ontspanning en rust. Maar naast de rust merk ik ook echt dat de energie weer gaat stromen door mijn lijf. Maar ook fysiek werken de oefeningen goed voor mijn lichaam.  Minder spanning en eigenlijk nauwelijks meer echt last van mijn rug.
Yoga opzich brengt me ontspanning. Fysiek en mentaal. Maar de yoga lessen bij Sen Yoga, geven mij zoveel meer dan dat alleen. Door de  verhalen die worden gedeeld, heb ik inzicht in mijzelf gekregen en heb ik mijn grenzen en daarmee mijzelf meer leren accepteren. Dat het oke is dat je niet iedere dag optimaal kan presteren en ook dat je mag zijn wie en wat je bent. Prachtig dat een uurtje yoga in de week je dit allemaal kan brengen!
Mike

Yoga zorgt er bij mij voor dat ik ontspanning vind, in mijn lichaam en in mijn spieren.  Al jaren had ik regelmatig rug klachten.  Eerst heb ik geprobeerd om met sporten mijn core te versterken, maar dit gaf juist nog meer spanning rondom mijn rug.

Door yoga te doen, leer je alleen die spieren aan te spannen die nodig zijn voor de oefening en de andere spieren bewust te ontspannen.  Daarnaast geniet ik van de geleide meditaties aan het begin en eind van de les. Wat in de lessen bij Samenta belangrijk is, is dat het er niet omgaat hoe ver je je lichaam dubbel kan vouwen, of je je tenen aan kan raken of dat je lange tijd op één been kan balanceren, maar dat je de oefening doet zodat het voor jou nog prettig is en ontspannen aanvoelt. Geen druk en iedereen doet wat hij kan of wil.

Het kunnen loslaten van de spierspanning en daarnaast de bewustwording van de spanning in mijn spieren en lijf heeft mij veel opgeleverd. Als ik nu bijvoorbeeld eten sta te koken, dan ben ik het me bewust als mijn buik en billen aangespannen zijn, terwijl dat voor het staan en koken echt niet nodig is. Pijn in mijn rug komt zelden meer voor.  Dat de spieren wat langer worden en ik daardoor iets leniger ben, is een leuke bijkomstigheid.

 

Sylvia

Ik ben yoga gaan volgen omdat ik erg overspannen was. Het heeft me veel rust gegeven. Ik ervaar de yoga lessen als heel prettig. Samenta heeft een fijne stem om naar te luisteren en straalt veel rust uit. De opbouw en de diversiteit van de lessen is heel prettig. Elke week een ander thema.  De yoga lessen leveren mij meer rust in mijn hoofd op en geven mij ontspanning in mijn lichaam.
Mandy

Het is al weer heel wat jaar geleden dat ik yoga ben gaan doen. De aanleiding hiervoor was dat ik, omdat ik met regelmaat last had van mijn spieren/gewrichten, op een verantwoorde manier met mijn lichaam bezig wilde zijn.  Op een gezonde manier bezig zijn met het versterken van lichaam en geest was voor mij dus perfect.
Na wat omzwervingen ben ik uiteindelijk bij Sen Yoga terecht gekomen, geen idee meer hoe lang geleden. Wat een warm bad was dat en nog steeds.  De ervaring die ik heb bij Sen Yoga is alleen maar positief. Met aandacht voor jou als persoon en daarbij behorende eventuele beperkingen. Het is heel fijn om te weten dat wanneer je een houding om wat voor reden niet kan er naar een andere manier gekeken wordt. Het gaat om jou!
De yogalessen helpen mij zeker om beter in mijn lijf te zitten. Ik merk echt dat mijn lichaam er baat bij heeft. Zowel lichaam als geest zijn zeker sterker geworden, mede door hulp van de yogalessen.
Ik ben dan zeker van plan om nog lang door te gaan met yoga bij Sen Yoga.
Marianne

Yoga heeft in onze maatschappij soms nog een stoffig imago. Gelukkig begint er een kleine verandering te komen.  Jarenlang heb ik in een meditatie groepje gezetenen daarnaast deed ik verwoede pogingen om te sporten. Steeds als ik in de sportschool heel enhousiast begon, kwam er na 3 maanden weer de klad in. De sfeer, het prestatiegerichte maar ook de snelheid waarin alles gebeurt, paste gewoon niet bij mij.

Toen na 7 jaar mijn meditatie laeraar vertrok naar een andere plaats wilden ik graag iets doen wat mediteren en bewegen combineert. Eerst bij een andere yoga lerares, maar toen ook zij stopte, werd door kennissen Samenta aangewezen als een fijne yoga lerares.

In yoga vind ik mezelf weer terug, mag ik mezelf zijn. Daarbij is de opbouw van de lessen bij Sen Yoga heel prettig. Rust en aandacht maakt het voor mij een fijne manier om te bewegen en aandacht te hebben voor wat ik voel. Het feit dat Samenta ook een programma heeft gemaakt voor mensen die hoog gevoelig zijn, zoals ik zelf ook ben, maakt dat zij heel goed begrijpt hoe de prikkelwerking voor mij werkt en daarop inspeelt. Voor mij voelt het goed om de yogalessen bij Sen Yoga te volgen, juist omdat zij mij in verbinding laat zijn met mezelf, en dat heb ik nodig.

Janine

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor iedereen die weet, of denkt hoog sensitief te zijn.

Hoelang duurt de online training?

Je kunt zelf het tempo bepalen waarin je deze training volgt. Je krijgt, na aanschaf, tot de speciale online academie, waarin je alle opdrachten, meditaties, leerboeken, yogalessen en andere leuke extra’s kunt vinden, onbeperkt toegang tot de academie en de besloten Facebook groep.

Ik heb geen ervaring met yoga en/of meditatie, is dat een probleem?

Nee hoor, zeker niet! Zowel de yoga lessen, als de meditaties worden stap voor stap uitgelegd, en zijn daardoor voor iedereen geschikt.

Wat heb ik nodig om de yoga lessen mee te kunnen doen?

Het is fijn om een yoga mat te hebben, zodat je niet uitglijdt, als je bepaalde oefeningen uitvoert. Maar dit is niet persé nodig, alleen handig. Verder is het voor veel lessen, maar ook tijdens het luisteren van de meditaties prettig om het niet koud te hebben. Dus zorg voor een lekker kleed en evt. een kussen onder je hoofd of knieholten, als je snel last hebt van je rug.

Kan ik ook in termijnen betalen?

Ja hoor, dat is mogelijk. Neem daarvoor even contact op met mij. –> info@senyoga.nl

HSP-coaching | Samenta Scheepens
KvK-nummer: 61532592
BTW-nummer: .NL 001569601B65
Vestiging-adres: Santplaet 190, te Maassluis
Telefoon: 06 42574785
E-mail: info@senyoga.nl
Website: https://hoogsensitief-academie.nl